Microsoft Surface 2 10,6 inch / grijs / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Surface 2 10,6 inch / grijs / 32 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Corrie1 27-09-2014

Ging eigenlijk voor een Samsung tablet. Maar koos toch voor deze tablet. Heeft word e.d. verder ook direct een USB poort. Handig voor fototoestel. Met toetsenbord erbij als beschermhoes heb je bijna een laptop. Aanrader!

Ferrie Damhuis 14-07-2014

Afgelopen zaterdag een Surface2 gekocht voor mijn dochter die op een riviercruise schip werkt.
Onze (haar) vraag in de winkel: wil n snelle tablet, liefst met toetsenbord. Wat moet kunnen: uiteraard office, internet, mail, en er moet een DVD-writer op aangesloten kunnen worden, wat ik wil DVD's kijken.

We werden keurig te woord gestaan en geadviseerd.
We kwamen uit op de Surface2 en dat leek een hele goede koop. Ook een DVD-writer kon hierop aangesloten worden. We namen op advies een Samsung Portible DVD Writer SE-208 mee. Deze zou goed werken!

's middags direct begonnen. De tablet werkt perfect. Even wat dingen uitzoeken, maar daar kwamen we wel uit.
Toen de DVD-writer. Een eitje dacht ik.
NIETS DAARVAN. Na uren en uren (ook de hele zondag nog) zoeken en alternatieve pogingen te hebben gedaan, komen we tot de conclusie dat het niet werkt!!
Ook op diverse forums gezocht en helaas....het gaat dus niet.
Zelfs met een hub met een eigen voeding werkt het niet.
Blijkt dat te weining stroom afgegeven wordt aan de USB-uitgang waar de DVD-writer op zit.
Gek genoeg werkt een externe HDD wel

Uiteindelijk dus een domper.
Goed apparaat, maar geen mogelijkheid om DVD's te bekijken

willemS 23-01-2015

Is het inmiddels gelukt om dvd's af te spelen op de Surface 2?
Zo ja, hoe hebben jullie dat aangepakt? Is er een videoplayer geïnstalleerd op de Surface? Mijn vrouw wil op vakantie graag dvd's afspelen. Ik vrees dat dat niet gaat lukken. Graag jullie reactie.

thomas2457 09-05-2014

Prima tablet, alles loopt erg soepel dankzij Windows 8.1.
Ik zocht al een tijdje een fatsoenlijke tablet. Ik ben niet de grootste Apple-fan dus een iPad viel al snel af. Momenteel heb ik nog wel een Android telefoon (Samsung Galaxy Advance op Jellybean 4.1.2) en begon dus als eerst met het kijken naar een Android tablet. Echter ben ik mijn Android telefoon ook al wel redelijk zat en realiseerde me dat dit toch echt wel aan alle zooi van Google lag waar ik totaal geen behoefte aan had. Na even nadenken werd een Android tablet het hem dus ook niet. Toen ik Windows Phone ontdekte merkte ik ook al snel de tablet reeks van Microsoft op. Het klikte eigenlijk meteen wel. Het is stabiel, soepel en voor mij zijn er inmiddels genoeg apps beschikbaar. Het enige nadeel wat ik kan vinden over de Surface 2 is dat Microsoft er een compactere versie van Windows 8.1 op heeft gezet, Windows 8.1 RT. Dit houdt voornamelijk in dat het iets lichter is voor de tablet om te hendelen maar het brengt ook beperkingen aan mogelijkheden met zich mee wat voor mij toch wel een minpunt was. (Helemaal omdat op deze site niet aangegeven staat dat óók de Surface 2 op Windows RT draait). Kortom ben ik heel blij met mijn Surface 2 en ik raad hem ook zeker aan aan anderen. Nu ben ik nog een maandje aan het wachten tot de Nokia Lumia 930 uitkomt, dan is het samen een mooi mobiel setje voor naast mijn PC :)

B.J.G. 30-04-2014

Fraai tablet van Microsoft, Start snel op. Prachtige beeldkwaliteit door het Full HD scherm. Ook is een HDMI poort aanwezig om beelden op een groot scherm te tonen. Het 32 GB interne geheugen kan worden uitgebreid door een SD kaartje van max. 64GB, dus opslagruimte genoeg. Tevens een snelle USB 3.0 poort aanwezig om een externe harde schijf of USB-stick aan te sluiten of een (draadloze) muis.
Ook de geluidskwaliteit valt niet tegen voor een tablet. Het stereo-effect is goed hoorbaar. Verder is de tablet degelijk gebouwd met een zeer handige uitklapbare standaard. Ook handig is de camera aan de voor -en achterzijde van de tablet. Tevens is het Office 2013 pakket voorgeinstalleerd incl microsoft outlook.
Met een los aan te schaffen touch/typecover is dit tablet een
een mini note/netbook en is dan zeer productief. De accu houdt het
makkelijk een dag uit tijdens intensief gebruik.
Alleen jammer dat er weinig apps/programma's geinstalleerd kunnen worden. Deze tablet heeft een WiFi verbinding en helaas geen 3g/4
verbinding dmv een sim-kaartje.
Kortom een voortreffelijk apparaat van microsoft op de beperkte mogelijkheden van Windows RT na.

Roland1974 10-11-2013

Prima tablet. Even wennen omdat ik Android op de telefoon gebruik. Maar de Surface heeft toch wel hele praktische toepassingen en standaard een aantal mooie apps. Roof ik de microsoft store leeg? Eigenlijk niet, heb er ook niet veel van nodig. Ik heb de Surface gekocht om er ook productief mee te kunnen zijn. Dat lukt prima. OneNote kende ik qua naam, maar nooit in verdiept. Maar wat werkt dat handig zeg. Outlook, Word, Powerpoint en Excel is allemaal aanwezig. De meeste functies werken prima. Nadeel is dat je dit draait in de vertrouwde desktop omgeving en dan is 10,6 inch toch wat klein. De vingernavigatie werkt dan niet zo prettig. Aan de andere kant, ik wil productief zijn dus ik heb een typecover erbij genomen. zit ook een muispad op en werkt prima. Ook met weinig licht omdat de toetsen verlicht zijn. Knap om dat in zo'n dunnen hoes te proppen.

Naarmate de tijd vordert wordt ik steeds enthousiaster over de Surface. Werkt snel, start zeer snel op (vanuit standby) en de tablet is ook best rap. Het is geen laptop (zoals sommige hem willen vergelijken) maar een echte tablet die kwalitatief van hoogstaand materiaal is vervaardigd. Apple doet dat ook, maar een vergelijkbare iPad met 64 GB kost € 160 meer. Dan heb je wel een retina scherm. Maar eerlijk is eerlijk, de full HD op de Surface voldoet prima. Goed, mooi en helder beeld. Accu kan c.a. 12 uur mee. Geluid is ook prima voor een tablet. Je hoort ook echt dat het stereo geluid is.

Kickstand is handig en functioneel. Ook leuk, er zijn nog niet zoveel mensen die een Surface hebben! Het oogst zowaar bewondering.

Kortom, kwaliteitstablet!